Pers' Hjemmeside.

Besøg siden 28-08-2009:

Turen til Monkey Mia

Mandag 01.10.2007
I dag starter turen nord på, vi skal til Monkey Mia, men på vejen derop er der et par ting vi skal se, og vi tager også en overnatning under vejs, ca. 300 km. fra Perth er første stop, nemlig i et ørkenområde der hedder The Pinnacle   (De små Bjerge) et meget fascinerende sted en helt gul næsten flad ørken med en masse søjler stikkende op af sandet, vejret var meget varmt, det betyder mange små meget generende fluer, som leder efter fugtighed, så de er alle de steder hvor det generer, Øjne, øre, næse og mund, det er en god ide med et flue net til at beskytte sig. Efter vi havde bevæget og rundt i området gik turen atter nordpå, vi skulle overnatte på Comfort Inn i Geraldton et flot motel, ellers var der ikke meget der rørte sig i byen, vi fandt da et sted at spise inden vi gik til ro for natten, en lang tur ventede næste dag

Panorama foto fra The Pinnacles

Tirsdag 02.10.2007
Tidligt op og af sted nord på, vi gjorde et lille holdt ved Hamelin Pool, der lå en gammel telegrafstation, og området langs kysten var belagt med et meget tykt lag af muslingskaller, så tykt at man før i tiden skar blokke ud og brugte det bygge materialer, i det lave vand langs kysten groede der Stromatoltes, jeg fandt aldrig ud af om det var et dyr eller en plante, men det så mærkeligt ud, længere mod nord kiggede vi på strand som Shell Beach, Eagel Bluff, som for øvrigt ligger langt stykke ud af en meget ujævn grusvej, vi ankom til Monkey Mia Dolphin Resort kl. ca. 16 og blev indkvarteret i en dejlig lejlighed, vi skulle være her i to nætter.

Onsdag 03.10.2007

Næste morgen var det fodrings tid for delfinerne, de var allerede i strand kanten fra morgenstunden, de kom helt ind under kysten, så tæt at hvis man bare stod i vand til knæene, så kunne man røre ved dem, det var strengt forbudt, der blev holdt meget øje med at ingen overtrådte forbudet, da det blev fodrings tid kaldte Rangerne enkelte af tilskuerne frem over rakte dem en fisk, som de så fodrede delfinen med, man holdt øje med at ingen delfin fik mere end 5 fisk delfinen skulle ikke gøres afhængig af mennesket, på strande var der også næsten tamme pelikaner, som kom meget tæt på, resten af dagen blev brugt på afslapning, badning og nogle købte en ridetur på kamelryg
Torsdag 04.10.2007
Så blev det tid til hjemturen, i dag skal vi til Kalbarri, men der er selvfølgelig ting der skal ses under vejs, første stop er ved Shell beach for endnu engang at nyde den flotte natur, på turen vidre mod Kalbarri gør vi ophold ved to lookout's nemlig Ross Grahan lookout og Hawk's looukout begge steder en imponerende natur, det enorme indtryk man får KAN ikke beskrives det skal opleves,  på billedet nederst til venstre kan man fornemme de enorme størrelser, det er ikke meget Rene' fylder i landskabet. Næste stop er Nature's Window som jeg har glædet mig meget til at se, det er ikke bare lige at komme derud, der er 27 km. frem og tilbage af en meget ujævn grusvej , som ikke er bare lige at køre på, jeg forstår godt at bil udlejerne i Australien kun tillader almindelige biler at køre på asfalterede veje. Det var strabadserne værd, en virkelig flot natur, meget storslået, desværre var vi i tidnød så vi nåede ikke et andet af de store steder, nemlig The Z Bend, det var blevet sen eftermiddag, og turen derud havde betydet endnu 10 km. grusvej, så vi satte kursen mod Kalbarri, hvor vi skulle overnatte to gange. Kalbarri Palm Resort et nydeligt motel, med fine værelser og flotte omgivelse, svømmepøl, udendørs grill m.m.
Fredag 05.10.2007
I dag har vi valgt at se flere af de skønne steder der findes i omegnen her skal nævnes Natural Bridge, Island Rock, Grand stand, Shellhouse og Eagel Gorge alle beliggende på kysten syd for Kalbarri, den resterende del af dagen blev brugt til at slentre byen lidt rundt, og handle lidt ind til aftensmad som blev tilberedt på grillen. Efter aftensmaden blev der kigget på solnedgang ved strande
Lørdag 06.10.2007
I dag går turen tilbage til Perth, en køretur på ca. 700 Km. så der bliver ikke megen tid til udflugter i dag, jeg tror også at vi har set det der skal se på den strækning. Vi var tilbage i Perth kl. ca. 16 jeg tror at vi alle følte os godt brugte, så den stod på afslapning resten af dagen.